עורך דין אורי דניאל – קשרים במשטרה והעלמת תיקי חקירה.

כל מי שמכיר את עו״ד דניאל יודע כי לו קשרים הדוקים עם עיתונאים, קשרים אלו הוא מנצל לצרכיו באופן שוטף או – ״ספונטני״ כפי שהוא מנסח זאת.

 את הקשרים שלו עם משטרת ישראל אנו מגלים רק עכשיו כאשר הכל גמור וחלוט, כאשר על פניו נראה שאין מה לעשות יותר. אז עכשיו, כשאין מה לעשות, נראה שגם אין מה להפסיד.

טיפין טיפין, יתגלו התרגילים, הטובות, המניפולציות והשקרים שהתחוללו מאחורי הקלעים של התיק המחריד, שנגמר מפחיד, מפחיד עבור כולנו, נשים, בני אדם וחברה.

בתחילת 2010 מתלוננת נגשת למשטרה להגיש תלונה כנגד עורך הדין אורי דניאל על סעיפים של הטרדה מינית חמורה. היות שהמדובר בעו״ד, המשטרה צריכה אישור של קצין חקירות בכיר בכדי לחקור. הקצין הגדיל לעשות,  נתן אישור כולל אישור למעצר. היה עניין לחקור את הסיפור.

האישור ניתן והחקירה מתחילה. במסגרת החקירה, המתלוננת מעומתת עם הפוגע בשיחת טלפון, לאחר מכן, מוזמנים השניים לעימות בתחנת המשטרה. כנהוג במקרים של עימותים מתוכננים מראש, המשטרה מקליטה ומצלמת את מה שקורה בחדר החקירה. העימות, חומרי החקירה והתיק בשלמותו נחשבים חומרים שזכות המתלונן לקבלם עם סיום החקירה.

עם סיום החקירה, וסגירת התיק, פנתה המתלוננת לתחנת המשטרה בכדי לקבל את עותק התיק שלה, שהרי זו זכותה. בתוך העתק התיק, על פי חוק, אמורים להיות כלל החומרים לרבות DVD העימות המצולם, וכל חומר נוסף אשר הוגש ונאסף ע״י המשטרה.

המתלוננת, פונה פעם ועוד פעם, ועדיין לא מקבלת את החומרים בשלמותם. תיקים נוספים, של מתלוננת נוספת נעלמים כלא היו. ״ושלא תגידו שלא אמרתי״ להלן מייל אותו היא כתבה לעורך דינה בו היא מזכירה את נושא חומרי החקירה להם היא ממתינה ומייל נוסף אותו היא כותבת למישהי שליוותה אותה בתהליך הקשה, גם לה היא מספרת על העלמות החומרים:

מטה תוכלו לראות את המסמכים הנוגעים לעימות המוקלט, ולהלן תיאור התוכן :

1- מסמך ראשון, העימות מוקלט ויש אישור שאכן הוקלט והועבר באמצעות USB לטכנאי.

2- מסמך בו כותבת החוקרת כי  ההקלטה לא עבדה לא נשמרה בארכיון (כיצד זה יתכן אם היא הועברה לטכנאי ע״ג USB?)

3- חוקרת מתארת כי לדברי עו״ד דניאל, היו דברים אשר לדעתו הושמטו מתיאורה בכתב של השוטרת את העימות. השוטרת ממשיכה, שהיות שלא רצתה לחשוף את קיומה של ההקלטה – היא תוסיף את דבריו של העו״ד בכתב. (זה אומר שלעו״ד דניאל הייתה גישה לתוכן העימות באופן כלשהו).

באותו המסמך – כותבת החוקרת שהיא מעבירה את העימות לתמלול (זה לאחר שראינו שבמסמך הקודם אמרה החוקרת כי העימות לא הוקלט ולא נשמר. אז מה היא מעבירה לתמלול?)

איך אם כך – המעטפות חסרות את החומרים המבוקשים?

האם יכול להיות שלעורך הדין אורי דניאל ניתנה גישה מוקדמת לחומרים? האם יכול להיות שמשטרה העבירה לעו״ד דניאל את העותק היחידי שהיה להם של וידאו העימות? האם יכול להיות שבמהלך ניהול החקירה, עו״ד דניאל התערב, ביקש לראות את העימות וכך דאג לא להחזירו מחשש למה שהסרט משקף?  האם יתכן שלעו״ד דניאל יש קשרים במשטרה? קשרים חזקים מספיק בכדי לסגור תיקים? קשרים חזקים מספיק בכדי להוציא דיסק עימות עם מתלוננת?

לא נדע. ארצה להזכיר כי עם תחילת התהליך קצין חקירות ראשי אישר לא רק לחקור, אלא גם לעצור את עו״ד דניאל.

הנה לפניכם החומרים שברשותי, אישורים ואסמכתאות לקיומה של ההקלטה, ביצוע של תמלול והעתקה של הוידאו אשר מעולם לא הגיע לרשות המתלוננת:

 

 

המעטפות הריקות, הן של העימות המצולם והן של העימות הראשוני שהיה, הטלפוני. המתלוננת לא קיבלה אף אחד מהחומרים האלו. על פי חוק, הם מגיעים לה. המשטרה מתנערת ולא מספקת תשובות, עו״ד אורי דניאל ישן בשקט, אף אחד לעולם לא יראה את האופן בו נהג באותו עימות, ואת הדרך בה התמודד עם ההאשמות הקשות נגדו.

 

7 מחשבות על “עורך דין אורי דניאל – קשרים במשטרה והעלמת תיקי חקירה.

  1. סיפור מפחיד ומצמרר, אימתה של כל מתלוננת. לאחר אירוע תקיפה שחוותה חברה שלי, מצד הבוס שלה, אדם רב כוח ומקושר, ליוויתי אותה לתחנת המשטרה להגיש נגדו תלונה. חיכיתי לה בחוץ על ספסל במשך שלוש שעות שבסופן היא יצאה מחדר החקירות בוכייה ומתייפחת. היא החליטה כמובן לרדת מכל העניין "ולהמשיך" בחייה.

    אהבתי

  2. איולי, אני מציע שתפנו ליועץ המשפטי לממשלה, זה חמור מאד. מדאיג וגם לא מפתיע. המשטרה הוא לא ארגון נקי כפיים ולעתים גם העומס מוביל לחוסר מקצועיות. דברי איתי, אחרי החג, יש לי עוד כיוון בשבילך.

    אהבתי

  3. מערכת מושחתת, תראי מה עשו לשוקי משעול ולרפי רותם הצדיקים, אנשים יקרים. מציע לך לשכוח מזה, אין צדק ולא נעליים ותאמיני בקדוש ברוך הוא, יש תולעים שרק הוא יכול לתפוס.

    אהבתי

  4. אני מאד מודאג ממה שאני קורא כאן ואני רואה שאת עושה עבודה רצינית ויסודית. מה גם שיש לי אינפורמציות נוספות שמאששות לי כי עו"ד אורי דניאל הוא אכן מניפולטור במקרה הטוב ורמאי ונוכל במקרה הטוב פחות.
    הרשי לי רק לעדכן אותך שכתבתי מכתב לעו"ד אפי נווה המכהן כיו"ר לשכת עורכי הדין והפניתי אותו לאתר שלך, בנוסף לחשדות שיש בידי והאמיני לי שהם לא בטלים בשישים. מהיכרותי עם עו"ד נווה הוא אדם שלוקח את עבודתו ברצינות ואני מקווה שיהיה בכך די כדי לעצור את האיש הזה מלהחזיק ברישיון עריכת הדין בטרם יובהרו הטענות כלפיו. מבטיח לעדכן.

    אהבתי

כתיבת תגובה